Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J34a15n 61H42l79e94d12í53k

15. 12. 2013 23:12

doplněk::" nebyly televizory, šicí stroje, jízdní kola, toaletní papír, dámské vložky, oblečení na děcka--katastrofa, na pořadí na Favorita se 2x za rok stálo 3 dny a 2 noci ve frontě u Mototechny-- střídala se celá rodina, nebo placení penzisté, na maso se stálo od večera  tak od 20 hodin do rána do 7 hod ve frontě, k vepř řízku se přihodil opravdu tlustý bůček s kostí nebo švonc hovězího na polévku. Žádost na vysokou školu musel podepsat a kladně zhodnotit žáka--- domovní důvěrník-- člen KSČ, Uliční výbor KSČ, škola nebo dtto zaměstnavatel a jeho polit.složky ROH-odbory, CZV KSČ - celozávodní výbor. Na dovolenou v zahraničí se volně mohlo od roku 1963 do NDR, Maďarska, Rumunska a Bulharska, tedy pokud jste neměli za tlačenku vlivného komunistického funkcionáře atd atd

8 11
možnosti
AN

To jste někde slyšel.V kterém roce jste stal na favorita?V roce 72 jsem dostal první byt a jaksi si nevybavuju žádného domovního důvěrníka,ještě člena KSČ,škoda že letos umřela stará Petáková,ta by vás možná vzala hadrem vy kecale...

5 7
možnosti
KC

Demokracie je především příležitost. My jsme ji nevyužili, lépe řečeno využili jen zčásti. Totalita je danost, o níž se nediskutuje. Totalita musí dříve nebo později padnout, demokracie může skončit, když ji lidé nedokáží každodenním úsilím uhájit. Dnes je demokracie ohrožena především islámem a my nemáme dost kuráže ji bránit. Síla i slabost demokracie je v lidech. Když si nedokáží prosadit, aby žili podle svého, musí počítat s tím, že skončí jako otroci.

6 0
možnosti
AK

Mně víc vyhovuje lincolnovská definice demokracie: vláda lidu prostřednictvím volených zástupců ve prospěch toho lidu.

Místo toho máme vládu ve prospěch těch volených zástupců, jejich kámošů, bank, pojišťoven a zahraničních investorů.

Naše chyba byla, že jsme se domnívali, že kapitalismus rovná se demokracie.

Ale kapitalismus demokracii nijak zvlášť nepotřebuje, lze ho libovolně kombinovat - třeba s diktaturou (viz třeba Chile).

2 0
možnosti
Foto

současný režim dusí a ničí stále větší vrstvy obyvatelstva. Jednou nás semele všecky Rv

2 5
možnosti

16. 12. 2013 7:18

A pak nebude ani na ten kolotoč.......

1 0
možnosti
AN

no,mladí jsme byli. to je plus samo o sobě.nikdo nám nic nedal,na všechno jsme si museli vydělat.motorka, auto,byt,cesta do jugoslávie,jen tu hrobku jsme nestihli:-)

zahraničí dnes objíždějí naše děti,mají práci ,smysl pro povinnost,takže se nebojím ani o jejich děti.

pokud do toho někdo netahá politiku,je dobře vždy a všude,tedy pokud pro to taky něco uděláme...

0 0
možnosti
AK

K čemu jsou dobré úvahy jestli bylo líp nebo hůř? Minulý režim je pryč a nevrátí se i kdyby pro něj hlasovalo 100% občanů.

Tak proč se tím pořád masírujeme?

1) Nadávat na minulý režim už se smí a nic za to člověku nehrozí. A nad neexistujícím protivníkem vždycky musím zvítězit - to je příjemné.

2) Kdo ovládá minulost řídí budoucnost. Jakýkoliv projev nespokojenosti se současným režimem (a že to není režim, který by neměl žádné stinné stránky) je prohlášen za volání po návratu minulého režimu z úst těch, kteří si neváží, že žijí "ve svobodě" - důchodci, komouši, matky samoživitelky, invalidé (další nadávky doplňte dle libosti). To je ovšem manipulace a lež. Ovšem nedivím se politikům, že toho využívají, byli by hloupí, kdyby tak nečinili.

3) Je v tom prvek kariérismu - "On sice nic neumí a ničemu nerozumí, ale pořád nadává na komunisty, tak ho mámo zvolíme, ne?"

Bohužel vede takovéto počínání ke zvýšené toleranci současných lumpáren - zdá se, že každý může krást jak je mu libo, jen když to bude v dresu jiné politické strany.

1 0
možnosti
FV

Už jste někdy četl i nějaký můj příspěvek? 8-o Komouše a jejich vládu nesnáším, ale se současným stavem nejsem spokojen ani trochu, co se mnou? Navíc dnes dokážu uživit zcela sám pětičlennou rodinu, tak to asi možná i něco umím a něčemu rozumím, nebo ne?

3 0
možnosti
Foto

Ono to je jako s dotazem na Rádio Jerevan: "Budou za komunismu peníze?". A odpověď je jednoduchá: "U někoho ano a u někoho ne".

Já, když se podívám na svoje mládí a mladou dospělost v Husákově režimu. tak skoro nemám nač bych si stěžoval. Byli jsme mladí, velmi často k nám chodil pan Stojan Jakotyč, narodily se nám dvě děti, s přispěním rodičů jsme měli auto, shodou okolností přišel i velmi pěkný byt a přiznám se, že otázkou svobody či nesvobody jsme se vůbec nezaobírali.

A troufnu si tvrdit, že ani nikdo z našich známých. To, co se řešilo daleko víc, byla hmotná úroveň, možnosti cestování a podobně. A kdyby se nějakým zázrakem z nebe podařilo, abychom měli životní úroveň Německa, jeho tvrdou měnu a možnosti cestovat za to, že na věky věků odhlasujeme vládu jedné strany, která by toto zajistila, tak jí to lidé bez problémů, nátlaku či machinací odsouhlasí a pošlou celou demokracii do kopru.

9 2
možnosti
FV

Já to mám časově tak půl na půl a mládí (které je vždy zelenější) jsem tudíž prožil za komoušů. Nikdy bych netvrdil, že ti, co se v tom režimu snažili (poctivě) přežít (za což považuji tu zmínku o kooperaci) byli špatní. Já se také snažil přežít jak se dalo i když jsem ten režim nesnášel. Ale jsem moc rád, že vláda komoušů je již za námi i když se současným stavem také nejsem nikterak spokojen.

8 0
možnosti
LB

já se mám teď taky lépe,než za komančů,nevyskakuji si,ale na co mám chuť,to si koupím,ale jen díky tomu,že pracuji a jsem celkem slušně placena.. já nesrovnávám životní úroveń..tehdy mi fakt připadalo,že jsem šťastná a spokojená,páč jsem nevěděla ,jak lépe by mohlo být,byla jsem mladá, a tím,že jsem byla celý život zaměstnána obchodem,jsem nemusela podplácet,stát fronty a tak..maso,ovoce,hajzlák a dámské hygienické potřeby mi nikdy doma nechyběly,ale nezpochybňuji,že někdo to měl těžší,ale to je prostě dobou..asi jsem dítě štěstěny...mám se dobře za komoušů i dnes...;-):-)

0 0
možnosti

I58v55o 38Ž60á37č11e26k

15. 12. 2013 22:06

Já jsem v té době také prožil (pořád ještě) většinu svého života. A z článků a příspěvků, které ten režim odsuzují, vůbec nemám pocit, že by odsuzovaly mě a moji generaci. Brát si to takhle osobně je naprosto nesmyslné.

4 0
možnosti
RK

Ale vždyť přece odsouzení nedemokratického režimu není odsouzením generace lidí, kteří tady žili8-o

11 0
možnosti
Foto

Někdy se mi nicméně zdá, že tomu tak je...

4 0
možnosti
  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Živnostník v.v., příležitostný novinář, fotograf, editor vlastních a obecních stránek, počítačový nadšenec. Obyvatel západních Čech s přiměřeně skepticko-optimistickým náhledem na svět. Ročník 47´.