Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Augiášův chlév jménem Česká kancelář pojistitelů

Když jsem 16. listopadu 2009 publikoval tady na blogu článek s názvem Občánku zaplať (celý text je v odkazu), netušil ani ve snu, že celá tahle na první pohled triviální záležitost bude mít o dva roky později pokračování se soudní dohrou!

***Z. Huspek

Pro neznalé i pro ty, co se nechtějí zdržovat blogem v odkazu pár stručných fakt:

11.3.2009 jsem odhlásil přívěsný vozík na dopravním odboru městského úřadu v Domažlicích. Odtamtud vedla moje cesta přímo do jednatelství pojišťovny Alianz, kde jsem zrušil povinné ručení a na místě doplatil dlužnou částku Kč 57,-.

Celou věc jsem tímto považoval za vyřízenou a ukončenou, dokonce jsem se pochválil, jak jsem byl pořádný – jako bych tušil, že se to bude náramně hodit.

Na konci téhož roku, konkrétně 8. 11. jsem od České kanceláře pojistitelů dostal dopis v podobě výzvy k úhradě zákonného příspěvku nepojištěných v hodnotě Kč 2 880,-.
Slavná kancelář zjistila Centrálního registru vozidel, že jsem neměl v době od 12.3.2009 do 10.6.2009 pojištěný přívěsný vozík – ten, který jsem 11.3. odhlásil!

Jsem sběratel všech možných písemností a tak nebyl problém najít příslušné doklady a ČKP – po předchozím ostrém telefonátu – odeslat dotazník, jenž byl přiložený k výzvě včetně obálky. Tam jsem uvedl všechny potřebné údaje a pokládal věc (znovu, už po druhé) za uzavřenou.

Jaké bylo mé překvapení, když jsem 3. října 2011, tedy téměř po dvou letech, od společnosti Transcom s nepěkně znějícím podtitulkem „Celostátní vymáhací centrum“ dostal výzvu k okamžité úhradě celkového dluhu Kč 3419,4 za to, že jsem nereagoval na výzvu ČKP k vyřešení závazku k této společnosti!

Vymáhači byli ochotní jednat elektronicky, takže jsem jim poslal kopie před dvěma lety již jednou odeslaných údajů. Ti po logickém zjištění, že ode mne nakápne ani koruna, vrátili případ kanceláři pojistitelů.

Kancelář nelenila a poslala mi 18.10.2011 stejnou výzvu jako před dvěma lety, jen částka byla o 10 korun menší. Přiložen dotazník, pro případ námitek.

Vzhledem k tomu, že už jsem jeden dotazník vyplnil před dvěma roky, nemínil jsem dělat totéž a zavolal na bezplatnou linku kanceláře. Chlapec na druhém konci drátu byl dobře proškolený, anebo na podobné telefonáty zvyklý a na moje rozčilené námitky odpověděl, že on jenom přijímá hovory. A jestli chci, nechť pošlu údaje prostřednictvím formuláře na jejich webu, což jsem učinil bezprostředně. K již zaslaným požadovali také kopii velkého technického průkazu s razítkem dopravního odboru o odhlášení vozidla. A pokud jej už nemám, ať si zajdu na dopravku a požaduji od nich potvrzení!

Techničák jsem měl, doklady jsem odeslal hned 20.10.2011 a čekal, co se bude dít dál. Kancelář pojistitelů zřejmě nemusí dodržovat zákonné termíny k vyřizování podobných věcí, takže si dali víc než měsíc na čas. 30. prosince jsem dostal obyčejný (!) dopis – potvrzení o ukončení případu, kdy mi Mgr. Vladimír Krejcar, ředitel úseku právních služeb ČKP oznámil, že žádnou úhradu nepožadují. Bez omluvy, samozřejmě.

Sláva, zajásal jsem a považoval věc (už po třetí) za uzavřenou. Jenomže opět předčasně! 26. ledna 2012 přinesla poštovní doručovatelka obálku s modrým pruhem od okresního soudu v Domažlicích. A v ní elektronický platební rozkaz na zaplacení Kč 3 168,- kanceláři pojistitelů a dalších Kč 8 720,-, z toho 7 920 právnímu zástupci žalující strany a 600 korun soudu!

Jsem člověk, jehož jen tak něco do kolen nedostane, ale tady už jsme na nich málem byl. Protože proti tomuto rozkazu je nutno se bránit pouze podáním odporu. Takže další kopírování dokladů, vypsání formuláře na podání odporu a jeho odevzdání v podatelně soudu… to všechno jsem udělal včera.

Věc za uzavřenou – po předchozích zkušenostech – nepovažuji. Předpokládám nicméně, že bude vyřešena v můj prospěch. V opačném případě bych musel zcela vážně uvažoval o emigraci. Do Bavorska to máme jen 16 km!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdeněk Huspek | středa 1.2.2012 8:00 | karma článku: 46,82 | přečteno: 18119x
  • Další články autora

Zdeněk Huspek

Vánoční přání

Všem blogerům i jejich čtenářům jedno pohlednicové, letos v lednu, kdy i ve střední nadmořské výšce byla zima, pořízené přání.

24.12.2017 v 18:35 | Karma: 12,32 | Přečteno: 261x | Diskuse| Fotoblogy

Zdeněk Huspek

Nedělní výšlap na rozhlednu

Rozhledna na sv. Markétě nad Dlažovem je od nás (z Loučimi) bratru (a sestře taky) necelých 5 kilometrů a poněvadž na kolo není počasí (mokré silnice, teploty kolem nuly),

11.12.2017 v 20:56 | Karma: 18,05 | Přečteno: 360x | Diskuse| Fotoblogy

Zdeněk Huspek

Prosincová procházka lesem aneb dvanáct do tuctu

Máme to u nás (Loučim, www.loucim.cz) do lesa co by kamenem hodil a zbytek došel, což v praxi znamená, že u prvních stromů jste za 10 minut volné chůze do kopce.

6.12.2017 v 20:50 | Karma: 12,71 | Přečteno: 229x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Huspek

Hřbitov na hranici

Pán nebo rytíř z Nemanic - tohle okřídlené úsloví zná každý. Kde však leží vesnice Nemanice, o tom už má ponětí jen málo lidí. Napravme to.

1.12.2017 v 18:14 | Karma: 21,53 | Přečteno: 643x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Huspek

Říjnové cyklofoto 2 aneb Nýrská přehrada

Ta přehrada pár kilometrů za Nýrskem směrem k Železné Rudě je od doby, kdy jsem začal znovu jezdit na kole (viz fofoblog na mém poněkud zanedbávaném webu) moje srdeční záležitost.

26.11.2017 v 20:36 | Karma: 15,97 | Přečteno: 331x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Hokej Česko - Finsko je pro řadu poslanců důležitější, divil se Fiala z SPD

10. května 2024  5:43,  aktualizováno  17:02

Přímý přenos Do boje o korespondenční volbu ve Sněmovně vstoupilo v pátek začínající hokejové mistrovství světa...

Němečtí aktivisté se bouřili před továrnou Tesly a bili se s policií

10. května 2024  16:53

Před závodem výrobce elektromobilů Tesla v německém Grünheidu se v pátek sešlo několik set lidí,...

Policie přivezla z Ukrajiny šest Čechů zadržených v případu falešných bankéřů

10. května 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Policie v pátek přivezla z Ukrajiny do Hradce Králové šest Čechů zadržených v polovině dubna na...

Aktivistické osmdesátnice tloukly kladivem do vitríny Magny Charty

10. května 2024  16:46

Dvě klimatické aktivistky ve věku přes 80 let v pátek kladivem a dlátem poškodily skleněnou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 208
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Živnostník v.v., příležitostný novinář, fotograf, editor vlastních a obecních stránek, počítačový nadšenec. Obyvatel západních Čech s přiměřeně skepticko-optimistickým náhledem na svět. Ročník 47´.