Augiášův chlév jménem Česká kancelář pojistitelů

1. 02. 2012 8:00:00
Když jsem 16. listopadu 2009 publikoval tady na blogu článek s názvem Občánku zaplať (celý text je v odkazu), netušil ani ve snu, že celá tahle na první pohled triviální záležitost bude mít o dva roky později pokračování se soudní dohrou!
***
***Z. Huspek

Pro neznalé i pro ty, co se nechtějí zdržovat blogem v odkazu pár stručných fakt:

11.3.2009 jsem odhlásil přívěsný vozík na dopravním odboru městského úřadu v Domažlicích. Odtamtud vedla moje cesta přímo do jednatelství pojišťovny Alianz, kde jsem zrušil povinné ručení a na místě doplatil dlužnou částku Kč 57,-.

Celou věc jsem tímto považoval za vyřízenou a ukončenou, dokonce jsem se pochválil, jak jsem byl pořádný – jako bych tušil, že se to bude náramně hodit.

Na konci téhož roku, konkrétně 8. 11. jsem od České kanceláře pojistitelů dostal dopis v podobě výzvy k úhradě zákonného příspěvku nepojištěných v hodnotě Kč 2 880,-.
Slavná kancelář zjistila Centrálního registru vozidel, že jsem neměl v době od 12.3.2009 do 10.6.2009 pojištěný přívěsný vozík – ten, který jsem 11.3. odhlásil!

Jsem sběratel všech možných písemností a tak nebyl problém najít příslušné doklady a ČKP – po předchozím ostrém telefonátu – odeslat dotazník, jenž byl přiložený k výzvě včetně obálky. Tam jsem uvedl všechny potřebné údaje a pokládal věc (znovu, už po druhé) za uzavřenou.

Jaké bylo mé překvapení, když jsem 3. října 2011, tedy téměř po dvou letech, od společnosti Transcom s nepěkně znějícím podtitulkem „Celostátní vymáhací centrum“ dostal výzvu k okamžité úhradě celkového dluhu Kč 3419,4 za to, že jsem nereagoval na výzvu ČKP k vyřešení závazku k této společnosti!

Vymáhači byli ochotní jednat elektronicky, takže jsem jim poslal kopie před dvěma lety již jednou odeslaných údajů. Ti po logickém zjištění, že ode mne nakápne ani koruna, vrátili případ kanceláři pojistitelů.

Kancelář nelenila a poslala mi 18.10.2011 stejnou výzvu jako před dvěma lety, jen částka byla o 10 korun menší. Přiložen dotazník, pro případ námitek.

Vzhledem k tomu, že už jsem jeden dotazník vyplnil před dvěma roky, nemínil jsem dělat totéž a zavolal na bezplatnou linku kanceláře. Chlapec na druhém konci drátu byl dobře proškolený, anebo na podobné telefonáty zvyklý a na moje rozčilené námitky odpověděl, že on jenom přijímá hovory. A jestli chci, nechť pošlu údaje prostřednictvím formuláře na jejich webu, což jsem učinil bezprostředně. K již zaslaným požadovali také kopii velkého technického průkazu s razítkem dopravního odboru o odhlášení vozidla. A pokud jej už nemám, ať si zajdu na dopravku a požaduji od nich potvrzení!

Techničák jsem měl, doklady jsem odeslal hned 20.10.2011 a čekal, co se bude dít dál. Kancelář pojistitelů zřejmě nemusí dodržovat zákonné termíny k vyřizování podobných věcí, takže si dali víc než měsíc na čas. 30. prosince jsem dostal obyčejný (!) dopis – potvrzení o ukončení případu, kdy mi Mgr. Vladimír Krejcar, ředitel úseku právních služeb ČKP oznámil, že žádnou úhradu nepožadují. Bez omluvy, samozřejmě.

Sláva, zajásal jsem a považoval věc (už po třetí) za uzavřenou. Jenomže opět předčasně! 26. ledna 2012 přinesla poštovní doručovatelka obálku s modrým pruhem od okresního soudu v Domažlicích. A v ní elektronický platební rozkaz na zaplacení Kč 3 168,- kanceláři pojistitelů a dalších Kč 8 720,-, z toho 7 920 právnímu zástupci žalující strany a 600 korun soudu!

Jsem člověk, jehož jen tak něco do kolen nedostane, ale tady už jsme na nich málem byl. Protože proti tomuto rozkazu je nutno se bránit pouze podáním odporu. Takže další kopírování dokladů, vypsání formuláře na podání odporu a jeho odevzdání v podatelně soudu... to všechno jsem udělal včera.

Věc za uzavřenou – po předchozích zkušenostech – nepovažuji. Předpokládám nicméně, že bude vyřešena v můj prospěch. V opačném případě bych musel zcela vážně uvažoval o emigraci. Do Bavorska to máme jen 16 km!

Autor: Zdeněk Huspek | středa 1.2.2012 8:00 | karma článku: 46.82 | přečteno: 18119x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.22 | Přečteno: 607 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 208 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1145

Živnostník v.v., příležitostný novinář, fotograf, editor vlastních a obecních stránek, počítačový nadšenec. Obyvatel západních Čech s přiměřeně skepticko-optimistickým náhledem na svět. Ročník 47´.
TOPlist

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...