Jsem jen obyčejný člověk

27. 05. 2010 14:09:34
Jsem obyčejný člověk, ještě trochu živnostník a taky důchodce a nebudu volit sociální demokraty, ani když v jejich čele nebude Jiří Paroubek!
Chodská krajina
Chodská krajinaZ. Huspek

V roce 1991 jsem odešel ze zajištěného místa na železnici a zkusil se živit sám, resp. s přítelkyní, protože prodávat občerstvení a připravovat si jej z polotovarů sám dost dobře nejde. Dařilo se střídavě, nežil jsem si špatně, zbohatnout se mi nicméně nepovedlo.
Za devatenáct let jsem nepožadoval od státu, ať jej řídila ta či ona strana (nebo obě dohromady) žádné peníze, ba naopak – formou daní, sociálního a zdravotního pojištění jsem na jeho chod přispíval – sice se skřípěním zubů, ale přispíval, protože musel (když jsem se jeden rok rozhodl stávkovat a neplatil, napařil mi stát penále 3x vyšší než dlužná částka, kterou jsem musel stejně doplatit).
Jakožto obyčejný člověk jsem se v posledních deseti letech naučil pracovat s počítačem a to na úrovni tvorby vlastních stránek, na kterých publikuji především své fotografie (fotografovat jsem se naučil už před čtyřiceti lety, digitálně opět v posledních letech) a texty ve formě povídek, fejetonů a novinových článků, které píšu pro regionální deník.
Námitku, že tohle všechno obyčejný člověk běžně nedělá, odmítám. Možná nedělá, ale může, pokud na to má buňky, trochu talentu a hodně chuti na sobě pracovat.
Abych tohle všechno mohl dělat, musel jsem se pořád učit, dneska se tomu honosně říká celoživotní vzdělávání. Nemám na to sice žádný papír na rozdíl od některých mých známých, kteří vlastní maturitní vysvědčení, ale ukončením střední školy pro ně jakékoliv učení skončilo (protože hodně dlouho maturita stačila na výkon jakékoliv kancelářské a tudíž pohodlné práce).
Novým věcem se učím dodnes a snažím se naučit chápat to, co sociální demokracie nabízí nám, obyčejným lidem. To jediné mi moc nejde.
Třicet korun u doktora si zaplatím, aniž bych finančně vykrvácel a když jsem letos na jaře musel ke svému doktorovi zajít častěji, došlo mi, že tím poplatkem jsem se stal jeho zákazníkem a jako takový mám nějaká práva!
Částka, kterou mi stát vyplácí ve formě penze není tak horentní, abych se musel o její výši obávat a nechápu tedy, proč za něj Paroubek bojuje. Že by snad po uchopení moci penze chtěl zvyšovat? To by snad šlo i bez boje, ne?

A tak závěrem – kdo vlastně je ten obyčejný člověk? Soused, který ve svém produktivním věku byl sólistou několika oper? Nebo známý elektrikář, který po své šichtě kdykoliv přijde vyřešit problém? Nebo snad dělník v nedaleké fabrice, který výborně hraje v country kapele na kytaru?
Myslím, že není obyčejných lidí, neboť každý jsme individualita.

Páni Paroubkové, Sobotkové (z ČSSD), Zaorálkové, Jandákové a podobní si s námi zahráli jen takovou hru. Vy jste obyčejní a nám pomůžete svým hlasem ve volbách, abychom se my stali neobyčejnými.
Za vaše hlasy vám samozřejmě nezapomeneme poděkovat.
A to bude tak zhruba všechno.

Nashledanou po volbách!

Autor: Zdeněk Huspek | čtvrtek 27.5.2010 14:09 | karma článku: 33.01 | přečteno: 1455x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 7.98 | Přečteno: 190 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 206 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 28.75 | Přečteno: 613 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.27 | Přečteno: 529 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 472 | Diskuse
Počet článků 208 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1145

Živnostník v.v., příležitostný novinář, fotograf, editor vlastních a obecních stránek, počítačový nadšenec. Obyvatel západních Čech s přiměřeně skepticko-optimistickým náhledem na svět. Ročník 47´.
TOPlist

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...